Курс української літератури
в 5–8 класах структуровано за такими взаємопов’язаними тематично-проблемними
блоками:
•
5 клас
(«Світ фантазії, мудрості», «Історичне минуле нашого на-роду», «Рідна Україна.
Світ природи»).
Вивчення
української літератури в кожному класі має також рубрику «Література рідного краю», на
яку виділено 4 години, які вчитель упродовж року має розподіляти самостійно. Це
сприятиме додатковому індивідуальному вибору вчителем текстів для роз-гляду. До
«літератури рідного краю» пропонуємо включати також художню творчість
ровесників учнів, їхніх земляків.
До кожного з них відповідно
до вікових особливостей учнів підібрані тексти, які за своїм змістом дають
можливість максимально репрезентувати ту чи ту тему. Ураховано також і
необхідність тематично-стильової різноманітності пропонованих для розгляду
творів, їхні ідейно-ціннісні пласти, які втілюють ключові компетентності.
Усього — 70 год. На
тиждень — 2 год. Текстуальне вивчення творів — 51 год. Повторення
та узагальнення — 2 год. Література рідного краю — 4 год. Позакласне
читання — 4 год. Розвиток мовлення — 4 год (у межах годин на
текстуальне вивчення). Виразне читання — 2 год. Резервний час — 7
год.
К-ть
годин
|
Зміст
навчального матеріалу
|
Державні вимоги до рівня
загальноосвітньої підготовки учнів
|
4
|
Галина МАЛИК. «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії» Повість-казка сучасної
дитячої письменниці. Морально-етичні проблеми в казці: добро і зло, від
повідаль ність за свої вчинки, вміння долати перешкоди на шляху до мети.
|
Учень / учениця: уміє переказувати твір, читати
уривки з нього за ролями; визначає тему повісті та морально-етичні
проблеми, коментує їх; уміє пояснити особливості жанру, композиції
твору, символіку образів; характеризує героя, який найбільше
сподобався;
|
Елементи незвичайного в повісті. Символіка країни Недоладії та
її мешканців. Своєрідність композиції твору. Особливості його мови.
|
аналізує роль художніх засобів, особливості мови; пояснює роль
діалогів у творі; може написати продовження пригоди Алі та її нових
друзів або
інсценізацію за твором, давши їй свою назву; обговорює
проблему відповідальності людини за свої вчинки.
Формування дбайливого ставлення до свого життя, до інших
людей. Виховання щирості, відкритості, наполегливості в досягненні
поставленої мети, відповідальності за свої вчинки.
|
3
|
Зірка Мензатюк. «Таємниця
козацької шаблі»
Пригодницька повість сучасної письменниці. Фантастичне і реальне в ній. Важливість знань про історичне минуле
нашого народу в житті людини. Твір про справжні життєві цінності. Стосунки
між дорослими й дітьми.
ТЛ: епічний твір, пригодницька повість
|
Учень \ учениця
уміє:переказувати
найяскравіші фрагменти твору, характеризувати
образи головних героїв. Дискутувати
про значення історичної пам’яті для сучасної людини.
Формування
національної свідомості, патріотичних почуттів, громадянської позиції,
усвідомлення актуальності цих понять у нашому житті.
|
Немає коментарів:
Дописати коментар